Polski Instytut Montessori

Kursy online i stacjonarne:

• Uważamy kształcenie nauczycieli Montessori za doświadczenie transformacyjne. Nauka postrzegania i rozumienia dzieci w nowy sposób wiąże się z zapewnieniem przyszłemu nauczycielowi wsparcia. Podczas szkolenia słuchacze otrzymują je od trenera, nauczyciela wizytującego praktyki i opiekuna praktyk w trakcie pełnego wyzwań roku nauki. Nasze biuro odpowiada na wszelkie zapytania i wątpliwości oraz służy merytoryczna pomocą w otwieraniu nowych placówek Montessori.

• Nasi instruktorzy mają bogate doświadczenie tak w szkoleniu dorosłych, jak i w pracy z dziećmi w placówkach Montessori. Nie są to wykładowcy uczelni wyższych, lecz praktycy z bogatym doświadczeniem.

• Nasz program szkoleniowy, który opiera się na odkrywaniu świata dziecka, skłania dorosłego do określenia swojej roli jako przewodnika małego dziecka.

• Wierzymy, że uczenie się to proces aktywny. Program szkoleniowy skonstruowany jest na zasadzie logicznego prezentowania pojęć i zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia. Cenimy sobie dyskusje i wymianę doświadczeń, dlatego wprowadziliśmy innowacyjny program e-learningowy.

• Tworzymy twórcze środowisko dla nauczycieli Montessori. Cenimy ciekawość, twórczość, niezależność, jasność i precyzję oraz dociekliwość myślenia,  uznanie niejednoznaczności, umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzania czasem, poszukiwanie źródeł wiedzy oraz ciężką pracę. Co zrozumiałe, są to jedynie niektóre z cech wyróżniających nauczycieli Montessori.

• Wierzymy także, że mistrzostwo wymaga praktyki i powtarzania. Korzystając z albumów (poradników programu nauczania) i pracując z instruktorami, słuchacze nauczą się pracować z dziećmi, używając materiałów dydaktycznych dr Marii Montessori.

• Naszym celem jest przygotowanie przyszłych nauczycielami Montessori do uważnego obserwowania dzieci, do prawidłowego przygotowywania otoczenia dziecka, precyzyjnego i starannego używania materiałów, a także do rozpoznawania konkretnych potrzeb edukacyjnych dziecka i odpowiadania na nie, w tym na style uczenia się, potrzeby emocjonalne i społeczne.

• Z powagą traktujemy montessoriańską wizję nauki o duchowej edukacji. Zachęcamy przyszłych nauczycieli Montessori do śledzenia współczesnych badań. Zapraszamy do nieustannej analizy zarówno teorii, jak również praktyki montessoriańskiej za pomocą metod autorefleksyjnych.

www.montessori.info.pl

Newsletter
close slider

Zapisz się do newslettera