• Uważamy kształcenie nauczycieli Montessori za doświadczenie transformacyjne. Nauka postrzegania i rozumienia dzieci w nowy sposób wiąże się z zapewnieniem przyszłemu nauczycielowi wsparcia. Podczas szkolenia słuchacze otrzymują je od trenera, nauczyciela wizytującego praktyki i opiekuna praktyk w trakcie pełnego wyzwań roku nauki. Nasze biuro odpowiada na wszelkie zapytania i wątpliwości oraz służy merytoryczna pomocą w otwieraniu nowych placówek Montessori.
• Nasi instruktorzy mają bogate doświadczenie tak w szkoleniu dorosłych, jak i w pracy z dziećmi w placówkach Montessori. Nie są to wykładowcy uczelni wyższych, lecz praktycy z bogatym doświadczeniem.
• Nasz program szkoleniowy, który opiera się na odkrywaniu świata dziecka, skłania dorosłego do określenia swojej roli jako przewodnika małego dziecka.
• Wierzymy, że uczenie się to proces aktywny. Program szkoleniowy skonstruowany jest na zasadzie logicznego prezentowania pojęć i zdobywania wiedzy poprzez własne doświadczenia. Cenimy sobie dyskusje i wymianę doświadczeń, dlatego wprowadziliśmy innowacyjny program e-learningowy.
• Tworzymy twórcze środowisko dla nauczycieli Montessori. Cenimy ciekawość, twórczość, niezależność, jasność i precyzję oraz dociekliwość myślenia, uznanie niejednoznaczności, umiejętność rozwiązywania problemów, zarządzania czasem, poszukiwanie źródeł wiedzy oraz ciężką pracę. Co zrozumiałe, są to jedynie niektóre z cech wyróżniających nauczycieli Montessori.
• Wierzymy także, że mistrzostwo wymaga praktyki i powtarzania. Korzystając z albumów (poradników programu nauczania) i pracując z instruktorami, słuchacze nauczą się pracować z dziećmi, używając materiałów dydaktycznych dr Marii Montessori.
• Naszym celem jest przygotowanie przyszłych nauczycielami Montessori do uważnego obserwowania dzieci, do prawidłowego przygotowywania otoczenia dziecka, precyzyjnego i starannego używania materiałów, a także do rozpoznawania konkretnych potrzeb edukacyjnych dziecka i odpowiadania na nie, w tym na style uczenia się, potrzeby emocjonalne i społeczne.
• Z powagą traktujemy montessoriańską wizję nauki o duchowej edukacji. Zachęcamy przyszłych nauczycieli Montessori do śledzenia współczesnych badań. Zapraszamy do nieustannej analizy zarówno teorii, jak również praktyki montessoriańskiej za pomocą metod autorefleksyjnych.